Mamaia cea frumos scarbitoare

0

mana sus cine stie ca de azi pana pe 24 aug la mamaia se intampla si altceva decat calcarea pe barete versace (le incalti ca n-ai ce face? – daca esti o pitzi care se respecta) adica…ladies and gentlemen, festivalul de la…. mamaia. ta-ra-ta-ta…. tataia dzeu sa-l ierte s-ar fi bucurat de aceasta manifestatie de teverism festivaloid – ar fi ocazia sa spuna: vezi nepoata..piese de piese..nu mai are cine sa le cante..tineretu asta..si-apoi ar fi fredonat in legea lui..pe versuri de andreea andrei…

revenind. mamaia time, only on tvr, ‘course, microfonie pt toata natzia. cu 2 sectiuni, interpretare (26 de aparitii vocale) si creatie (17 bucati noi), cu o incercare de prezentare care sa treaca amuzant the generation groapa: maia morgenstern & marius bodochi – madalina antonescu & angelo petrescu, si cu o serie de recitaluri (Smiley, Nico, Anna Lesko, Marcel Pavel, Keo, George Nicolesco, Distinto, Anne’s, Julia, Diva’s Life si Provincialii, Manding, Parlament, Edikt si Directia 5).

no, amu is curioasa daca mamaia interpretarii& creatiei face rating mai mare decat romanian top hits de pe tvr 2 (btw, se intampla la bacau) sau nashul in reluare la b1tv…

asa ar fi normal, daca ar fi vba de un CONCURS, adica de un show, adica de un EVENIMENT, de o scena pe care urca newbies in ale cantatului care au cu ce sa cante, stiu sa cante, vor sa cante si vor sa-i faca pe altii in viitor sa-i plateasca sa le… cante, evident.
numai ca.. de multa vreme situatia sta putintel diferit. pe scena urca niste timorati care vor sa castige mila juriului lalaind imitativ niste slagare, chinuid acute, incercand sa se ridice la inaltimea unor voci pe ale caror negative au studiat la scoala populara de arta. veti zice ca festival implica, pe de o parte, o kestie care se keama necomercial (nu toata lumea merge la filme de festival, nu toate filmele de festival fac bani). just. doar ca “lipsa aia de comercial” pretinde altceva: calitate artistica.

ori la mamaia interpretarii, ouourile suna de kkt, ritmul le scapa multora pe drumul de la diafragma la buzitzele tremurande de emotia momentului pt ca, nu-i asa, se canta la un festival national…
singura faza de popularitate: naomi a fost in sfarsit selectata la mamaia, oh joy!
revenind: who cares about mamaia and whatta fuck am i thinking when mentioning this useless thing? raspuns: nu multi si da, ma gandesc la o treaba si anume cum ar fi daca aia de se inscriu la un concurs de asta, evident nu pt premiul 1 (infimissim, adica 1500 euro) sau trofeu (autoturism), ci pt ca is buni si vor s-arate asta, sa faca o treaba buna alegandu-si cu atentie piesele, investind in reorchestratie, in outfit, in ceva pregatire muzicala si imprietenindu-se cu atitudinea, intelegand ca nu e o intrecere de imitatori, ci o competitie muzicala destul de serioasa. daca urmaresti de la sferturi incolo orice talent show bun (britain’s got talent, america’s got talent, sweden’s got talent sau chiar megastar) la care participa debutanti in ale cantatului, iti dai seama cam despre ce e vorba.
dar mamaia se incapataneaza sa ramana o morsa, in timp ce pana si invekitul san remo a dat semne ca poate mai mult.
multi dintre acesti wannabe’s din seara asta mi-au amintit de studenti la actorie (sau kiar actori, mare parte din provincie) care la o sedinta de casting insistau sa spuna fabule, pt ca au fost invatati ca “pe asa ceva au cele mai bune reactii”. spre binele lor, sper ca intre timp le-a trecut. ideea e ca ar fi bine sa le treaca si astora care pun botu la sfaturile unora care considera ca a canta “spune-mi” al monicai anghel inseamna o reteta de succes, pt ca e posibil sa iasa niste octave bune si curate. cu atat mai rau e daca se aleg niste piese d’astea dinainte si tragi la sorti si te multumesti cu ce pica.
wake-up newbies: puneti mana pe o piesa care va reprezinta, va pune in valoare cel mai bine, repetati pana stapaniti toat cele si abia apoi iesiti pe scena!

pt “mamaioti” (the middle-aged fans of the festival): distractie placuta pe 24 august, la recitalul juriului!